יום חמישי, 20 ביוני 2013

מהי בעצם טבעונות?

טבעונות היא סוג של דיאטה צמחונית שאינה כוללת בשר, ביצים, מוצרי חלב ואת כל חומרי שמקורם בבעלי חיים אחרים. רבים דוגלים בתזונה טבעונית מטעמי אג'נדה ואהבה לבעלי חיים למינהם, אבל מה בעצם אוכלים טבעונים 


טבעונים רבים גם לא אוכלים מזונות מעובדים באמצעות מוצרים מן החי, כגון סוכר לבן מזוקק וכמה יינות. רוב הטבעונים גם נוטים להימנע משימוש בכל המוצרים שנבדקו על בעלי חיים, כמו גם מוצרים שאינם מזון שמקורם בבעלי חיים, כגון עור, פרווה וצמר. טבעוני מתייחס לכל אדם שמנהל סוג כזו של תזונה.

למרות שיש איזה ויכוח בשאלה האם מזונות מסוימים, כגון דבש, משתלבים בתזונה טבעונית, אם אתה מבשל לטבעונים אחרים, עדיף להימנע מאותם סוגי מזונות איתם ישנה בעייתיות מסויימת.

על תזונה טבעונית 

טבעונות מטעמי אג'נדה

זו אולי השאלה הנפוצה ביותר על טבעונות. דיאטה טבעונית כוללת את כל דגנים, קטניות, קטניות, ירקות ופירות והמספר כמעט אינסופי של מזונות שנעשו על ידי שילוב שלהם. גירסאות רבות של מאכלים טבעונים הם בעלי תחליף לכל סוג אוכל, כך שניתן להיות טבעוני ועדיין להנות ממוצרים המהווים תחליף לגבינות, בשר, מוצרים בעלי מרכיבים של ביצים כמו לחם, עוגות וכדומה. עיקר התזונה כוללת תחליפי סויה, סייטן ועוד סוגי מוצרים.

רוב הטבעונים נוטים לנהל אורח חיים זה מסיבות אידאולוגיות ואהבה לבעלי חיים. אבל חשוב לציין שחובבי בעלי חיים הינם מגוונים, והמשותף היחידי בינהם היא האהבה לכלל בעלי החיים.

לעיון נוסף להלן מבחר בלוגים המתארים תזונה טבעונית






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה