יום ראשון, 4 באוגוסט 2013

החתולים הכי מוכרים בסרטים שכולנו אוהבים

חלק גדול מהסרטים בהוליווד מנצל את הידע המוקדם שלנו על חתולים, ומשלב אותם בשוברי קופות עולמיים. כולנו מכירים את החתול במגפיים, שבכלל הגיע אל המסכים מספרי ילדים, אך יש עוד הרבה חתולים המגבים אותו.
אחת הדמויות המוכרות ביותר של חתולים בסרטים הופיעה בהקשר של באטמן ונקראת "אשת החתול". כזכור, אשת החתול ליוותה את באטמן בחלק מהמשימות הקשות ביותר בהן הוא נתקל, הייתה לו לעזר, ואפילו הצילה את חייו. אך יחד עם זאת, עולה השאלה מה הקשר בין עטלף מעופף עם מכונית מפוארת לבין חתולה כשרונית. אם תשאלו את תסריטאי הוליווד, התשובה שתקבלו תהיה מורכבת מאלמנטים כמו רומנטיקה, יכולות-על וכמובן רציונאליות המזוהה עם האישה.

מי הוא באמת החתול במגפיים?
חשוב להתעכב על הדמות של החתול במגפיים על מנת להבין את הגישה בה נוקטים יוצרי הסרטים. לחתול במגפיים יש יותר תכונות אנושיות מכל חיה אחרת על המרקע. כך לדוגמא, ניתן למצוא אצל החתול המפורסם את התכונות הבאות:
  • הומור
  • תעוזה
  • שובבות
  • זריזות מחשבה
  • זריזות ידיים
  • יכולת מיוחדת להינצל מסכנות

במילים אחרות, החתול במגפיים פשוט מגלים את כל התכונות, שאנו מזהים עם החתולים הביתיים – בשילוב תכונות ביתיות. החתול הזה גם יודע לדבר בשפת בני אדם, הוא גם יודע להילחם ברשע, והוא אפילו שומר על מצב רוח חיובי. זהו חתול שיודע לתמרן את הסביבה ובכל המקרים ללא יוצא מן הכלל הוא מסיים קרבות בלי אף שריטה. למעשה, זהו חתול שכל אחד מאיתנו היה רוצה בתור בן לוויה. לצערנו, מדובר על חתול חד פעמי, וסביר להניח שהחתול הבא שתראו ברחוב לא יוכל לעמוד בסטנדרטים שהוא מציב.

לא שוכחים את גארפילד
גארפילד - החתול המפורסם
אי אפשר לדבר על חתולים בסרטים מבלי להזכיר את גארפילד. הדמות האהובה ביותר בעולם השתלטה על המסכים עם סיום שנות ה-80, אך ממשיכה להשפיע על דמויות של בעלי חיים בסדרות, סרטים, ספרים, קומיקסים, ואפילו מאמרים בעיתון. בניגוד לחתול במגפיים שנחשב אמיץ או לפחות מתיימר להיות כזה, שני הדברים היחידים שמעניינים את גארפילד הם שינה ולזניה. הוא לא בוחל באמצעים, מתעלל בכלב שגר איתו ומתגאה בעצלנותו. גרפילד לא נכנס בכוונה אל מצבים קשים ובלתי אפשריים, הם פשוט רודפים אחריו. בשנים הראשונות של גארפילד נשמעה ביקורת מסוימת על האופן בו מוצגים חתולים, אך כדאי לקחת את הדברים בהומור הנדרש על מנת להבין את המסר.


חתול הוא חיה מיוחדת, וניתן לראות זאת בכל תנועה שהוא עושה. החתול שונה מאוד מהכלב, וגם בסרטים כבר הבינו זאת. לסיכום, יוצר המעוניין להדגיש נאמנות יראה לצופים כלב חמוד. לעומתו, יוצר המעדיף להדגיש נועזות, ולייצר תכסיסים ישתמש בחתול במגפיים או בכל חתול אחר. 

באדיבות ד"ר פצ'ו - בית חולים וטרינרי: http://www.petcho.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה