יום ראשון, 29 בספטמבר 2013

התייעצות עם וטרינר לגבי אוכל לכלב

בעלי חיות מחמד לוקחים על עצמם אחריות רבה. מלבד חיסונים וטיפול בבעיות בריאותיות, הם צריכים להכיר היטב את אופי חיית המחמד שלהם, ולדאוג לאספקה קבועה של אוכל ושתייה. דוגמה מצוינת לכך ניתן למצוא ביחס אל כלבים: היות ומדובר על אחת מחיות המחמד הפופולריות ביותר בעולם, יש צורך להתייחס אל נושא האכלה נכונה של כלבים והחשיבות של ביקור במרפאה וטרינרית.
על מנת לדעת מהי כמות האוכל המומלצת עבור הכלב יש לקחת בחשבון את הקריטריונים הבאים:

א. גילו של הכלב – כמות המזון הדרושה להתפתחות של הכלב שונה מכמות המזון אשר תשמש אותו בעתיד. כלבים גדלים במהירות בשנה הראשונה לחייהם, כאשר לאחר מכן ניתן לזהות התייצבות מסוימת וצריכה פעוטה יותר של מזון. הגיל של הכלב יקבע לא רק את אופי המזון המתאים לו, אלא גם את הכמות הדרושה ואת זמני ההאכלה.

ב. סוג הכלב – ביקור במרפאה וטרינרית יכול לעזור לבעלי כלבים לזהות את סוג הכלב שלהם. למרות שרוב בעלי הכלבים מכירים את ההבדלים בין סוגים שונים, רק חוות דעת של וטרינר תוכל לספק מידע אמין ובעל תוקף. חשוב להכיר את סוג הכלב בראש ובראשונה מפני שהוא משפיע על כמות האוכל המומלצת. יש מיני כלבים הרגילים לאכול כמויות גדולות וזקוקים למזון עשיר בתוספות מיוחדות, לעומת אחרים המסתפקים במועט, ויכולים לאכול פעם אחת ביום בלבד.

ג. סוג האוכל – התייעצות עם וטרינר בנושא אוכל לכלב מלמדת אותנו על ההבדלים בין סוגי המזונות עצמם. בעוד בעבר ניתן היה למצוא סוג אחד או שניים בלבד של אוכל לכלבים, הרי שכיום טווח האפשרויות הוא כמעט בלתי מוגבל. מצד שני, לבעלי כלבים אין את הידע הדרוש על מנת להבין איזה מבין הסוגים מתאים לחיית המחמד שלהם.

היתרונות של ביקור במרפאה וטרינרית

ביקור ראשוני אצל וטרינר יכול ללמד בעלי חיות מחמד המון על הכלב שלהם. בשלב הראשון הוטרינר מבצע בדיקה של הכלב ועורך את החיסונים הדרושים. לאחר מכן הוא מתעניין עם בעלי הכלב לגבי מחלות, התנהגות ספציפית או תופעות נוספות אשר עשויות להצביע על פתולוגיה מסוימת. לבסוף ממליץ הוטרינר על התנהגות נכונה מול הכלב, ועל סוג האוכל שמתאים לו.

התייעצות עם מרפאה וטרינרית עוזרת לבעלי כלבים גם בהיבט הכלכלי. כידוע, הוצאות על כלב יכולות להגיע למאות שקלים בחודש. הדרך לחסוך בהוצאות מיותרות היא לוודא מראש שהאוכל מתאים לכלב, הכמויות יעילות עבור תהליך הגדילה שלו, ואין צורך בתוספות אחרות. בנוסף, וטרינרים רבים יכולים להמליץ על חנויות מזון לכלבים ולהבטיח ללקוחות הנחה משמעותית.


לסיכום, מרפאה וטרינרית היא הסביבה הטבעית והמומלצת ביותר עבור בעלי כלבים. בעזרת המידע שניתן לקבל במרפאה אפשר לבחור את סוג המזון המתאים ביותר לכלב, לברר לגבי כמויות ההאכלה הרצויות ולמנוע בעיות בריאות ומחלות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה