יום שני, 30 בדצמבר 2013

בעיות התנהגות אצל חתולים

חתולים אינם כלבים, אינם דומים להם בהתנהגותם, והם אינם דומים גם לבני אדם. אם החתול שלכם פחדן או שהוא עושה את צרכיו מחוץ לארגז החול שלו, או שהוא אגרסיבי בזמנים לא צפויים וכדומה, זה אומר שאתם לא מספקים לו את כל הצרכים הנחוצים לו. אנשים רבים, המחזיקים חתול בבית, מצפים ממנו להיות חבר טוב, אך רבים אינם מבינים מה מצפה החתול מהם. על מנת להבין ולדעת מה יש לעשות,  מומלץ לפנות לייעוץ אצל וטרינר בגבעתיים, על מנת שידריך אתכם. וטרינר בגבעתיים (כמו בכל מקום אחר) יוכל להדריך אתכם בנוגע לצרכים של החתול הספציפי שלכם, ומומלץ להתייעץ עם וטרינר בגבעתיים, במיוחד אם זה החתול הראשון שאתם מכניסים הביתה.

הצרכים של החתול

לכל חתול יש צרכים טבעיים שיש לספק אותם. אם למשל, אתם מונעים מהחתול לצאת החוצה לחצר או לגינה,
עליכם לדעת שאתם מונעים ממנו את אחד הצרכים החשובים שלו, ואל תתפלאו אם החתול יהפוך לחסר מנוחה, ויפגין כעס ואף אגרסיביות כלפי הסובבים אותו. רוב בעיות ההתנהגות בקרב חתולים נובעות מחוסר סיפוק הצרכים שלהם, ואלה הם:
·         צרכים פיזיים – יש לבצע בחתול עיקור וסירוס בזמן, להקפיד על בריאותו, ולספק לו מזון ראוי ומתאים לו. יש להתייעץ עם וטרינר בגבעתיים לגבי שטח המחייה האופטימאלי של החתול (הטריטוריה שלו), יש להקפיד על ארגזי חול במקומות מתאימים, ולהקפיד על איכות החול, וכן אספקת מתקן גירוד יעיל וכיוצא באלה.
·         צרכים התנהגותיים – יש לתת לחתול תשומת לב והתייחסות פיזית, לרבות ליטופים ומשחקים, סירוק, האכלה, לספק לו סביבה עשירה ומגוונת, מאתגרת ומעניינת.
·         צרכים נפשיים – יש לדאוג להוריד מהחתול לחצים, שעלולים לגרום לו לחיות בדאגה מתמדת.
החתול לא צריך רק לספק ולשעשע את האדם שאיתו הוא חי, אלא שיש לספק לו את הנחוץ לו, ולא לחשוב שחתול מתנהג בצורה אנושית כדוגמת כעסים או נקמנות, או שנאה לשמה. במידה והצרכים לא מסופקים לו, יצוצו בעיות התנהגות שונות אצלו.

בעיות התנהגות נפוצות אצל חתולים

בעיות אלה צצות כאשר אין מספקים להם את הצרכים שנמנו למעלה, ובין הנפוצות ביותר ניתן למנות:
·         עשיית צרכים מחוץ לארגז החול – זה סימן ללחצים פיזיים או נפשיים.
·         גירוד רהיטים והריסתם – זה נגרם כתוצאה מאי הימצאות מתקן גירוד הולם לחתול.
·         אגרסיביות – מתבטאת בנשיכת יד הבאה ללטף את החתול או בקפיצה זועמת על אנשים שונים וכדומה.
·         פחדנות יתר – חתולים שמתחבאים בכל פעם שפעמון הבית מצלצל מפגינים פחדנות יתר, כך גם לגבי רעשים נוספים בבית או מחוצה לו, ויש המפגינים סימני חרדה נוספים.


על מנת למנוע מהחתול שלכם להתנהג בצורה חריגה, יש לספק את כל הצרכים הנחוצים לו. במידה והחתול שלכם חי במקום מוגן ומקבל את הצרכים הנחוצים לו, ועדיין מתנהג בצורה חריגה, יש להביא אותו לוטרינר בגבעתיים, על מנת שיבדוק אותו, כי ייתכן שמקור דפוסי התנהגות אלה הוא אחר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה